ارور HE در ماشین ظرفشویی

تعميرات لوازم خانگي

ارور HE در ماشین ظرفشویی

۲ بازديد

ماشین ظرفشویی به بخشی جدایی ناپذیر از آشپزخانه ما تبدیل شده است و بار زیادی را از دوش ما برمی دارد. این دستگاه‌ها کاربرد‌های زیادی دارند اما به مراقبت‌های ویژه‌ای نیز نیاز دارند. اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنید یا به دلایل دیگر، ماشین ظرفشویی شما ممکن است با مشکل مواجه شود. یکی از خطا‌های رایج ماشین ظرفشویی ارور HE است که مربوط به دمای آب است.

 

علت ارور HE ماشین ظرفشویی چیست؟

کد خطای HE در ماشین‌های ظرفشویی ال جی تنها زمانی ظاهر می‌شود که ماشین ظرفشویی وارد حالت خشک شدن شود. تشخیص علائم این خطا آسان است. خطای HE ماشین‌های ظرفشویی ال جی معمولاً باعث مرطوب و سرد ماندن ظروف و یا برعکس داغ شدن بیش از حد آن‌ها می‌شود.

این خطا مربوط به جریان گرما و بخار در ماشین ظرفشویی است و در دو حالت رخ می‌دهد.

اگر حسگر تشخیص دهد که دما به 194 درجه فارنهایت یا 90 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

اگر دستگاه نتواند برای مدت معینی آب را گرم کند.

توجه داشته باشید که خطای HE ماشین‌های ظرفشویی ال جی فقط در دستگاه‌هایی با شماره سریال 812 به بالا نمایش داده می‌شود. در مدل‌های قبلی، سیستم خود عیب‌یابی المنت گرمایشی را شناسایی و گزارش نمی‌دهد و بنابراین این خطا نمایش داده نمی‌شود.

 

نحوه رفع خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی

برای رفع خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی، ماشین ظرفشویی را جدا نکنید. ابتدا باید دمای منبع آب را به صورت زیر تنظیم کنید:

دما باید کمتر از 158 درجه فارنهایت (70 درجه سانتیگراد) باشد. این کار برای دستگاه‌های سری LDF6920 با شماره 906 به بالا قابل اجرا نمی‌باشد. در این دستگاه‌ها شرکت سازنده برنامه را تغییر داده است تا هنگام تأمین آب گرم خطای HE را نشان ندهند. همچنین توجه داشته باشید که دما باید بالاتر از 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) باشد، در غیر این صورت دستگاه وقت ندارد آن را به مقدار مورد نظر برساند و کد خطا HE را نمایش می‌دهد.
در صورت عدم رفع خطا با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی lg تماس بگیرید.

اگر دمای آب نرمال است، باید ماشین ظرفشویی ال جی را مجدداً راه‌اندازی کنید تا خطای HE برطرف شود. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. POWER را فشار دهید.
  2. سوئیچ را در وضعیت OFF قرار دهید، 10 ثانیه صبر کنید و سپس آن را به حالت ON برگردانید.
  3. دوباره دکمه POWER را فشار دهید.
  4. یک چرخه را شروع کنید و بررسی کنید که آیا خطای HE ظاهر می‌شود.

 

دلایل نمایش خطای HE چیست؟

اگر راه‌اندازی مجدد کمکی نکرد، مشکل به دلیل خرابی ماژول اصلی نیست، بلکه ناشی از عوامل دیگر است. سایر دلایل نمایش ارور HE در ماشین ظرفشویی ال جی در زیر آمده است.

 

سیم کشی شل یا آسیب دیده

آیا فکر می‌کنید آب دستگاه به اندازه کافی گرم نیست؟ ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و اتصالات دسته روی المنت گرمایشی و سوئیچ فشار را بررسی کنید. در مرحله بعد، به سیم کشی که به برد می‌رود نگاهی بیندازید.

برای دسترسی به کل مدار الکتریکی، پس از خاموش کردن خودرو، پانل در را بردارید. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی ال جی در این قسمت دارای عایق هستند که با گرما نرم و چسبنده می‌شود. وقتی سیم‌ها در آن قسمت گیر می‌کنند، با باز و بسته شدن در می‌شکنند. این نه تنها می‌تواند باعث کد خطای HE شود، بلکه باعث ایجاد سایر خطا‌های ماشین ظرفشویی نیز می‌شود.

 

المنت حرارتی معیوب

یک جزء مهم که اغلب مورد بحث قرار نمی‌گیرد، بخاری ماشین ظرفشویی است که به عنوان عنصر گرمایش نیز شناخته می‌شود. این قطعه را در محفظه بدنه دستگاه قرار می‌دهید در حالی که دو ترمینال آن به ماشین ظرفشویی متصل است. این قطعه از موادی با مقاومت الکتریکی بالا ساخته شده است. هنگامی که الکتریسیته به عنصر گرمایش می‌رسد، این مقاومت، الکتریسیته را به گرما تبدیل می‌کند. در نتیجه آب ظرفشویی شما گرم شده و ظروف به طور مؤثر تمیز می‌شوند.

المنت گرمایشی می‌تواند باعث خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی شود. مشکلاتی مانند اتصال کوتاه و آسیب فیزیکی معمولاً باعث خرابی المنت حرارتی می‌شود. عنصر گرمایی که گرمای کمی تولید می‌کند یا اصلاً گرما تولید نمی‌کند منجر به کمبود گرما و خطای HE می‌شود.

 

از سوی دیگر، یک المنت گرمایشی کوتاه به تولید گرما ادامه می‌دهد حتی زمانی که نباید. با این کار گرمای بیش از 149 درجه فارنهایت تولید می‌شود و شما یک خطای HE دریافت خواهید کرد.

 

تست المنت گرمایشی 

اگر ماشین ظرفشویی آب اضافی را قبل از خشک کردن تخلیه نکند، دستگاه مشکل دارد. این مشکل معمولاً به دلیل گرفتگی فیلتر‌ها، گرفتگی فاضلاب، شلنگ‌های تخلیه، خرابی پمپ‌ها و غیره ایجاد می‌شود.

سیم‌ها را از بخاری جدا کرده و مقاومت آن را با مولتی متر اندازه‌گیری کنید. مقاومت آن‌ها باید حدود 12 Ω باشد. مقاومت بی نهایت نشان می‌دهد که زمان تعویض قطعه فرا رسیده است. در صورت داشتن دانش فنی لازم می‌توانید المنت گرمایشی ماشین ظرفشویی ال جی جدید خریداری کرده و قسمت شکسته آن را جدا کرده و محصول جدیدی را جایگزین کنید.

 

عدم فعالیت یا خرابی ترمیستور

ترمیستور یک سنسور دمای داخل ماشین ظرفشویی ال جی شما است. هدف آن اندازه‌گیری میزان سرد یا گرم بودن ماشین ظرفشویی و انتقال داده‌های آن به برد کنترل اصلی است. اگر داده‌ها نشان دهند که آب هنوز سرد است، برد کنترل اصلی برق را به بخاری می‌فرستد. هنگامی که ترمیستور تشخیص داد که آب به اندازه کافی داغ است، متوقف می‌شود. بنابراین ماشین ظرفشویی شما می‌تواند از گرم شدن بیش از حد خود جلوگیری کند.

 

هنگامی که ترمیستور معیوب می‌شود، نمی‌تواند دمای صحیح داخل دستگاه را اندازه‌گیری کند. در نتیجه داده‌های اشتباه به برد کنترل ارسال می‌شود. با این اطلاعات اشتباه، ماشین ظرفشویی یا گرم نمی‌شود یا تا دمای خطرناکی گرم می‌شود. در هر دو حالت خطای HE را خواهید دید.

اگر 120 VAC به المنت گرمایشی ارسال می‌شود، اما خطای HE همچنان ظاهر می‌شود، سنسور دما مقصر است. مقاومت آن را در 75 درجه فارنهایت (23 تا 24 درجه سانتیگراد) بررسی کنید. عدد مقاومت آن باید 11. 320 Ω باشد. هر گونه انحراف از هنجار بیش از 10 درصد نقص محسوب می‌شود.

برای تعویض ترمیستور بهتر است از متخصصین تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید. با این حال، اگر دانش مکانیکی و تجربه فنی دارید، می‌توانید با کمک مقاله گام به گام ما این کار را انجام دهید.

 

پرسوستات معیوب

این قسمت تعیین می‌کند که چه مقدار آب به بخاری جریان می‌یابد و در صورت ناکافی بودن جریان آن را خاموش می‌کند. بنابراین اگر مشکلی در بررسی سنسور دما مشاهده نکردید، سوئیچ فشار را بررسی کنید. این قسمت می‌تواند باعث نمایش کد خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی شود.

 

معیوب شدن برد کنترل

هر کاری که ماشین ظرفشویی ال جی شما انجام می‌دهد توسط برد کنترل اصلی که PCB نام دارد انجام می‌شود. این برد دارای قطعاتی است که سیگنال‌های الکتریکی را به قطعات دستگاه ارسال و دریافت می‌کند. در نتیجه این سیگنال‌ها، ماشین ظرفشویی شما می‌تواند ظروف را به درستی بشویید.

برد کنترل اصلی مرکز تمام کار‌هایی است که ماشین ظرفشویی شما انجام می‌دهد. بنابراین هرگونه عیب در این قطعه باعث اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی شما می‌شود. این بدان معنی است که ممکن است تمام اجزای دستگاه به درستی کار کنند، اما همچنان به اشتباه خطای HE را نشان می‌دهند.

اگر آب در ماشین ظرفشویی خیلی داغ است (190 درجه فارنهایت (87 درجه سانتیگراد))، رله گرمایش را بررسی کنید. این قطعه بر روی PCB قرار دارد، بنابراین به طور منظم 500 تا 1000 وات جریان الکتریکی ثابت را عبور می‌دهد. تحت فشار زیاد قطعه ذوب شده و غیر قابل استفاده می‌شود. اگر دستگاه شما با برد کنترل مشکل دارد، باید این قطعه را تعویض کنید تا خطای HE در ماشین ظرفشویی ال جی برطرف شود.

 

نتیجه‌گیری

خطای HE شما نشان می‌دهد که ماشین ظرفشویی ال جی شما مشکل گرمایش یا بخاری را تشخیص داده است. اگر ماشین ظرفشویی نتواند آب را گرم کند یا آب خیلی داغ باشد، این خطا رخ می‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.