علت خطای EI در ماشین ظرفشویی ال جی

۳ بازديد

در این مقاله به بررسی علت ارور EI در ماشین ظرفشویی ال جی می‌پردازیم و معنی و مفهوم این ارور و نحوه رفع آن را به شما آموزش می‌دهیم. بنابراین اگر این ارور را بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی خود مشاهده کردید و به دنبال رفع این ارور هستید، ما به عنوان مرکز خدمات تعمیرات ال جی مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

علت خطای EI در ظرفشویی ال جی

علت ارور EI در ماشین ظرفشویی ال جی در یک کلام به معنی نشتی در دستگاه است. این خطا می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله اشتباه در هنگام نصب دستگاه، مشکلات مربوط به موتور دستگاه، نشت آب از درب دستگاه، استفاده بیش از حد از مواد شوینده و. . رخ دهد که در ادامه به بررسی تمامی علل موجود در آن می‌پردازیم.

 

مفهوم خطای EI در ماشین ظرفشویی چیست؟

کد خطای EI یا E1 به این معنی است که سنسور نشتی دستگاه نشتی آب در سیستم زهکشی را تشخیص داده و پمپ شستشو دچار مشکل شده است. نشت آب ممکن است در قسمت‌های مختلف دستگاه اتفاق بیفتد. در واقع سازندگان دستگاه این ارور را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که اگر پمپ تخلیه فشار آب مورد نیاز را دریافت نکرد، این خطا را روی صفحه نمایش داده و به کاربر اطلاع دهد که نشتی رخ داده است.

  • نصب نادرست شیلنگ تخلیه
  • گرفتگی شلنگ تخلیه
  • اتصالات سست
  • آسیب در اطراف درب دستگاه
  • استفاده از شوینده‌های نامناسب
  • چیدمان اشتباه ظروف در قفسه‌ها
  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه
در صورت عدم رفع این خطا میتوانید مشکل را با متخصصان عیب یابی و تعمیر ظرفشویی ال جی با گارانتی تماس بگیرید.

نصب نادرست شیلنگ تخلیه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث بروز این خطا می‌شود، نصب نادرست شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی است. بنابراین بسیار مهم است که دستگاه شما توسط کارشناسان نصب شود. اگر شلنگ تخلیه به درستی نصب نشود باعث نشت آب می‌شود. همچنین برای اینکه آب دوباره به داخل دستگاه برنگردد، ارتفاع انتهای شیلنگ تخلیه باید کمتر از ابتدای شلنگ باشد، مثلاً انتهای شلنگ تخلیه حدود 10 سانتی‌متر کمتر باشد. بنابراین هنگام نصب دستگاه باید به ارتفاع سطح و شیلنگ توجه شود.

 

گرفتگی شلنگ تخلیه

یکی دیگر از دلایل نمایش خطای EI یا نشت آب در ماشین ظرفشویی ال جی می‌تواند به دلیل مسدود شدن فاضلاب، فیلتر و شیلنگ‌ها توسط ذرات غذا و یا به دلیل شکستگی ظروف مانند لیوان باشد. گرفتگی شیلنگ تخلیه و فیلتر مانع از تخلیه کامل آب و در نتیجه نشتی دستگاه می‌شود. در این صورت باید محل تخلیه ماشین ظرفشویی به دقت بررسی شود و مواد غذایی باقیمانده یا ظروف شکسته را جدا کرده و گرفتگی را برطرف کنید و برای جلوگیری از تکرار این خطا باید مرتباً این قسمت‌ها را با شستشو با آب تمیز کنید. و تمیز.

 

اتصالات سست

همچنین باید بررسی کنید که اتصالات و شیلنگ‌ها در جای درست خود قرار گرفته و محکم به هم وصل شده باشند. در صورت لزوم می‌توانید بست‌ها را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که حتی یک قطره آب که از اتصالات نشت می‌کند می‌تواند باعث خطای EI شود. همچنین اگر شلنگ تخلیه پاره شده یا آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید. همچنین در صورت ضعیف بودن اتصالات ممکن است ولتاژ به قطعات دستگاه منتقل نشود و در نتیجه این خطا نمایش داده شود.

 

آسیب در اطراف درب دستگاه

توجه داشته باشید که درب دستگاه کاملاً بسته است. نبستن صحیح درب دستگاه نیز می‌تواند باعث نشتی شود. همچنین در صورت بروز این خطا بررسی کنید که آیا آب از داخل درب ماشین ظرفشویی نشتی دارد یا خیر. در صورت نشت آب در اطراف درب، باید شکاف‌های اطراف در را بررسی کنید. در صورت بروز هر گونه آسیب باید آن را تعمیر کنید.

 

استفاده از شوینده‌های نامناسب

شوینده‌های نامناسب و نامناسب باعث می‌شود داخل ماشین ظرفشویی پر از لجن شود و این باعث می‌شود دستگاه نتواند به درستی ظروف را بشویید و آب را تخلیه کند. در نتیجه این امر می‌تواند باعث انسداد و نشتی در دستگاه و خطای E1 در صفحه نمایش شود. بنابراین، حتماً از مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است شستشو به درستی انجام نشود. همچنین هرگز از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید.

 

چیدمان اشتباه ظروف در قفسه‌ها

یکی دیگر از دلایل خطای E1 در ماشین ظرفشویی ال جی، عدم بارگیری صحیح ظروف در ماشین است. به عنوان مثال اگر ظروف بزرگی مانند گلدان یا پارچ را به صورت نامناسب در قفسه‌ها قرار دهید، آب داخل این ظروف جمع می‌شود و ممکن است دستگاه به اشتباه فکر کند که نشتی دارد و در نتیجه خطای E1 نمایش داده می‌شود. برای دادن پس مطمئن شوید که ظروف به درستی در دستگاه قرار گرفته‌اند و یادتان باشد همیشه گلدان‌ها و ظروف بزرگ را در دستگاه قرار دهید تا آب اضافی داخل آن‌ها جمع نشود. همچنین زمانی که می‌خواهید ظروف را در دستگاه قرار دهید، در صورت وجود آب در ظروف، آب داخل سینک را خالی کرده، سپس آن را در دستگاه قرار دهید.

 

خرابی پمپ تخلیه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در هنگام بروز این خطا باید بررسی کنید پمپ تخلیه دستگاه یا پمپ شستشوی دستگاه است. بنابراین باید پمپ شستشو را به دقت بررسی کنید. همچنین در صورت خرابی پمپ تخلیه، ممکن است نیاز به تعویض آن باشد.

 

خرابی برد الکترونیکی دستگاه

برد دستگاه وظیفه فرمان دادن به اجزای مختلف دستگاه را بر عهده دارد. در صورت آسیب دیدن برد دستگاه فرمان به درستی صادر نمی‌شود و عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین خرابی برد الکترونیکی دستگاه نیز می‌تواند دلیل دیگری برای نمایش این خطا باشد. در این صورت باید برد دستگاه به دقت بررسی شود و توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن تخصص، کار را به تکنسین و تعمیرکار ماشین ظرفشویی بسپارید.

 

نحوه رفع خطای EI در ماشین ظرفشویی ال جی

برای پاک کردن خطای EI یا E1 از صفحه ماشین ظرفشویی ال جی، ابتدا باید دستگاه را به مدت 10 تا 15 دقیقه از برق بکشید. سپس دستگاه را به برق وصل کرده و دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. سپس یک چرخه شستشو را شروع کنید تا ببینید آیا کد خطا پاک می‌شود یا خیر. اگر خطا پاک نشد، باید تمام موارد بالا را بررسی و امتحان کنید تا خطا برطرف شود. همچنین توصیه می‌کنیم اگر در تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی تخصص فنی بالایی ندارید، بهتر است دستگاه را بررسی و تعمیر نکنید و با مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید تا تکنسین متخصص دستگاه شما را تعمیر کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.