بررسی 7 علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی

۲ بازديد

1. شلی و سایش شیلنگ‌ها و بست‌ها، شایع‌ترین علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی

شیلنگ‌ها و بست‌هایی که این شیلنگ‌ها را به لوله‌های آبرسانی متصل می‌کنند ممکن است به دلیل فشار زیاد آب یا استفاده زیاد آسیب ببینند یا فرسوده شوند. کوچکترین خرابی در شیلنگ‌ها باعث نشت آب دریافتی از منبع می‌شود. اگر شیلنگ ماشین ظرفشویی به طور کامل از منبع جدا شده باشد یا یکی از بست‌های آن کاملاً باز شده باشد. پس از باز شدن آب ماشین ظرفشویی، تمام آب خروجی وارد آشپزخانه می‌شود و صدمات زیادی را به همراه دارد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت مشاهده اولین قطرات نشتی آب، تمامی لوله‌ها، شیلنگ‌ها و بست‌های ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. اگر شیلنگ یا واشر‌های آن مشکلی دارند، فوراً آن‌ها را سفت کنید. در صورت ادامه مشکل نشتی آب پس از سفت کردن مجدد بست و شلنگ، سریعاً با کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را برطرف کنند.

 

2. خطا در پمپ ماشین ظرفشویی، مهم‌ترین عامل نشتی آب

وظیفه اصلی پمپ در ماشین ظرفشویی گردش و هدایت جریان آب و کنترل ورود و تخلیه آب در ماشین است. بنابراین کوچکترین نقص یا خرابی در پمپ را می‌توان مهمترین عامل نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی دانست. پمپ‌ها در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارند و از دو قسمت گردش آب و زهکشی تشکیل شده‌اند. هر دو قسمت این قسمت از واشر‌های زیادی و نوار‌های پلاستیکی تشکیل شده است که ممکن است به دلیل استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی و یا استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد آسیب دیده یا فرسوده شوند.

معمولاً نشت آب از قسمت پمپ ماشین ظرفشویی چندان محسوس نخواهد بود. پمپ‌های ماشین ظرفشویی مقاومت بسیار بالایی دارند. اما عدم توجه به نشتی این پمپ‌ها در دراز مدت باعث آسیب به موتور ماشین ظرفشویی و خرابی آن می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای رفع ایرادات پمپ ماشین ظرفشویی خود در اسرع وقت با کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران تماس بگیرید.

 

3. نشت آب ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ به دلیل خرابی دریچه ورودی آب

یکی از مشکلات رایج در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ و مشاهده نشتی آب در آن‌ها خرابی شیر ورودی آب دستگاه می‌باشد. این شیر آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی برای شستشو را تأمین می‌کند و معمولاً در قسمت پایینی ماشین یا قسمت بالایی آن قرار می‌گیرد. برند‌های سامسونگ و ال جی برند‌های قابل اعتمادی هستند که معمولاً قطعات آن‌ها به ندرت خراب می‌شود و معمولاً مشکلات خارجی باعث نشتی آب در ماشین ظرفشویی این برند‌ها می‌شود.

خرابی شیر ورودی آب یکی از این مشکلات خارجی است. نشت آب ممکن است به دلیل شل شدن واشر یا شلنگ شیر آب رخ دهد یا ممکن است خود شیر پلاستیکی مشکل داشته باشد. در این شرایط هر چه زودتر شیر آب را تعویض کنید و ماشین ظرفشویی را تا زمان تعویض آن خاموش نگه دارید. اگر تخصص کافی برای این کار ندارید پیشنهاد می‌کنیم برای تعویض شیر ورودی از یک متخصص کمک بگیرید.

4. خرابی بازوی آبپاش، علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و نشتی آن

آب و تمام مواد شوینده از طریق بازو‌های آبپاش روی ظروف پاشیده می‌شود. در واقع بازو‌های اسپری نقش مهمی در شستشو و تخلیه ظروف داخل ماشین ظرفشویی دارند. این بازو‌ها معمولاً در قسمت‌های میانی ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرند و از پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند. بازو‌های پلاستیکی آبپاش به دلیل فشار زیاد آب و استفاده نادرست از دستگاه پاره شده و به مرور زمان نشت آب در ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد.

طبق آمار انجام شده در تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ و برند‌های معروف، خرابی و خرابی بازو‌های اسپری فلزی در اکثر موارد باعث نشت آب در ماشین ظرفشویی شده است. قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی، تمام شیلنگ‌ها و بازو‌های اسپری را بررسی کنید تا از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. سپس با خیال راحت از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

 

5. خرابی واشر‌ها در محفظه مواد شوینده ظرفشویی و نشت آب از دستگاه

محفظه‌های مواد شوینده تمامی ماشین‌های لباسشویی در جلوی ماشین و معمولاً در قسمت بالایی آن قرار دارد. اگر آب از قسمت بالایی ماشین ظرفشویی نشت کند، شکی نیست که ظرف ایراد دارد. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی مانند ماشین ظرفشویی مجیک، محفظه مواد شوینده از قسمت‌های مختلفی برای مواد شوینده مختلف تشکیل شده است و این قسمت‌ها با واشر و پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند.

خرابی هر یک از این واشر‌های محفظه‌ای می‌تواند دلیل نشت آب از ماشین ظرفشویی باشد. علاوه بر این وجود سوراخ در محفظه‌های مواد شوینده یا خرابی اتصالات آن باعث نشتی آب می‌شود که در این صورت نیاز به کمک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک یا برند ماشین ظرفشویی خود دارید.

 

6. سایش واشر لاستیکی درب دستگاه و چکه آب از ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل نشت آب از جلوی ماشین ظرفشویی، سایش واشر پلاستیکی در و یا خرابی آن است. درب ماشین ظرفشویی با واشر‌ها و لاستیک‌های انعطاف‌پذیر از خروج آب از ماشین جلوگیری می‌کند. اگر لاستیک اطراف درب ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده زیاد یا فشار زیاد آسیب ببیند یا آسیب ببیند، بلافاصله آب از درب ماشین ظرفشویی خارج شده و نشت آب خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت.

 در صورت مشاهده هرگونه نشتی آب از درب ماشین ظرفشویی، ابتدا سلامت ماشین لباسشویی و لاستیک‌های درب را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی ال جی یا برند مورد نظر خود کمک بگیرید. اگر بعد از تعویض واشر لاستیکی ماشین ظرفشویی نشتی آب ادامه پیدا کرد، احتمالاً شناور ماشین لباسشویی مشکل دارد.

 

7. نشت آب ماشین ظرفشویی و خروج آب از ماشین به دلیل خرابی شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند. شناور و سوئیچ مانع از پر شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی می‌شوند. بنابراین نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد صحیح ماشین لباسشویی دارند. اگر آب ماشین ظرفشویی پر است و نشتی آب به سرعت در حال افزایش است، شکی نیست که شناور ماشین ظرفشویی شما مشکل دارد.

 در این شرایط حتماً شناور ماشین ظرفشویی خود را با کمک تعمیرکار تعمیر کنید. علاوه بر نشت آب، خرابی شناور ماشین ظرفشویی مهم‌ترین عامل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی است. بنابراین شکست آن می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.